Google reklama – kada tikėtis rezultatų?

Kaip gyvenime, taip ir versle – yra kantrių ir nekantrių žmonių, verslininkų. Juk versle dirba tie patys žmonės. Tiesa? Praktikoje gali būti sumodeliuotos įvairios situacijos, pvz.:

  1. Nekantrus klientas, kuris nori greito rezultato, bet projekto specifikacija sudėtinga (didelė konkurencija, iki tol nebuvo kaupiama Google reklamos statistika, klientas neturi pakankamų finansinių resursų ilgalaikei reklamai arba tai visiškai naujas projektas ar kt.).
  2. Nekantrus klientas + paprasta / lengva projekto specifikacija.
  3. Kantrus klientas + sudėtinga specifikacija.
  4. Kantrus klientas + paprasta situacija.

Pirmuoju atveju klientas neturi pakankamai biudžeto, bet taip pat neturi kantrybės. Tokiais atvejais lieka „loterijos“ principu arba leisti reklamą maksimaliai profesionaliai ir tikėtis per porą mėnesių gerų rezultatų arba visai neprasidėti su reklama. „Nesėkmės“ atveju klientas liks nepatenkintas reklamos agentūra, tačiau nebūtinai kaltė keliauja į reklamos agentūros daržą. Jeigu verslas iki šiol neskaičiavo pardavimų, jie nebuvo fiksuojami, tad nauji marketingo veiksmai prilygsta naujagimiui, kurį dar reikia pažinti. T.y. išanalizuoti efektyviausius ir mažiausiai efektyvius raktažodžius. Kokios priemonės ir formatai geriausiai veikia. Gera žinia ta, kad klientų be kantrybės yra, tačiau gana retai pasitaiko sudėtingos specifikajos projektai.

Didžioji dauguma Lietuvoje veikiančių verslų, kur taikoma internetinė reklama, yra kelių tipų:
Google reklama - kiek reikia laiko?

  • Kelių skilčių puslapis apie produktus / paslaugas.
  • Masyvus projektas apie įvairias paslaugas.
  • Maža elektroninė parduotuvė.
  • Didelė elektroninė parduotuvė.
  • Kontaktų gaudyklės, „landing page“, „leads generator“.
  • Aplikacijų, mobiliosios platformos projektai.
  • Kitos specifikacijos projektai (taip pat ir sudėtingos specifikacijos projektai).

Antruoju atveju sukurti sėkmingai veikiantį marketingą yra paprasčiau. Jei projektas standartizuotas, yra kaupiami istoriniai duomenys, marketingas vyksta etapais: poreikių išsiaiškinimas – analizė, aptarimas – strategija ir konstruktas – įgyvendinimas – sekantis optimizavimas. Įgyvendinus pirminius rezultatus sėkmingai, nekantriam klientui tenka pateikinėti įrodymus ir statistiką, kad jau „tuoj turėsime efektyvesnę rinkodara, nes pagavome veikiantį kampą“.

Trečiuoju atveju – kantrybė, dorybė. Klientas supranta, kad pasiekti rezultatams reikia laiko, nes ir jei dirba patys geriausi profesionalais. Iš esmės šioje situacijoje problematikos gali beveik nekilti. Standartinė situacija – marketingas vykdomas, reklamos efektyvumas skatinamas palaispniui. Eigoje tik lieka du žingsniai, jei sudėtingos specifikacijos projektas generuoja klientui tinkantį ROI – bendradarbiaujama toliau, jei rezultatai netenkina – reikalinga ieškoti papildomų išeičių.

Ketvirtoji situacija bene dažniausia. Dauguma įmonių supranta, jog marketingui reikia laiko, tačiau nori profesionalios paslaugos. Situacija standartinė. Turime sukauptus istorinius Google Analytics duomenis, pardavimus. Turime ankstesnių marketingo veiksmų planą ar bent prisimename kas buvo vykdoma ir kaip tai veikė. Tai bene dažniausias bendradarbiavimo modelis ir Google reklama gali generuoti tinkamrą grąžą (angl. ROI), toks bendradarbiavimas dažniausiai tampla ilgalaikiui.

Kas slypi už kadro?

Paskutinis bendradarbiaivmo modelis dažniausias, tačiau tik tuo atveju, jei:

  • Sąžiningas ir mokus klientas.
  • Sąžiningas ir skaidri reklamos agentūra.
  • Abipusė komunikacija ir bendradarbiavimas vyksta pakankamai sklandžiai ir operatyviai.
  • Profesionalis Google reklamos agentūra.

O kas slypi už kadro? Į bendradarbiavimo kadrą nepatenka nemokūs, nesąžiningi klientai, trumpalaikio bendradabiavimo ieškantys klientai.

Kada tikėtis Google reklamos rezultatų ir grąžos?

Google reklamos margetingas gražus tuo, kad sėkmingai sudiegus AdWords paskyrą ir viską atlikus tinkamai, profesionaliai, rezultatų galima tikėtis tą pačią ar sekančią dieną. Tačiau jei projekto specifikacija sudėtingesnė, reklamos rezultatams išvystyti gali prireikti 1 – 2 mėnesių. Nišos, kurios yra mažiau konkurencingos, o paieškų skaičius per mėnesį aukštas – yra perspektyvios ir rezultatyvumas turi būti parodomas operatyviai.

AdWords Reklama – rinktis agentūrą ar daryti patiems?

Šiandien tiek didelės, tiek mažos įmonės naudoja Google AdWords reklamą. Nepriklausomai nuo kompanijos dydžio – vienos renkasi pačios vykdyti Google reklamą, kitos samdo agentūrą. O pastarųjų Lietuvoje gausu. Google Partners ženklelį turinčių įmonių Lietuvoje yra per 30 – 40.

Kodėl verslo įmonės kartais renkasi pačios vystyti AdWords paskyrą:

  • Nepasitiki ar neranda patikimos agentūros.
  • Bando sutaupyti kaštus.
  • Pasitikimi savimi ir mano, jog visas tendencijas sugeba pasivyti.
  • Nukentėjo praeityje nuo nekokybiško darbo su agentūra.
  • Mažesni verslai kartais nėra nei girdėję apie AdWords reklamos agentūras.
  • Kitos priežastys.

Realybė tokia, kad rinkoje tikrai daug AdWords agentūrų ir galima susimedžioti nekokybišką darbą ir rezultatus. Ko pasekoje ir atsiranda nusivylimas agentūromis. Todėl kainos pasirinkimas netūrėtų būti pagrindinis faktorius.

Nepriklausomai kas vykdys reklaminių kampanijų paslaugas – vienareikšmiškai svarbus faktorius yra paspaudimo kainos. Nuo to priklauso kelintoje Google reklamos pozicijoje Jūs būsite matomi, taip pat – kiek investuosite ir kokio galima tikėtis ROI. Taisyklė tokia: gera paspaudimo kaina ir pozicija + kokybiškai aprašyta ir sukurta reklama + kokybiška internetinė svetainė.

Kainos nustatymas reklamos efektyvumui yra vienas iš kelių svarbiausių punktų, nes tai daro įtaką kurioje reklamos pozicijoje bus rodoma Jūsų reklama. Priklausomai nuo Jūsų reklamos tikslų, reikia pasirinkti ir kainos strategiją. Tai gali būti:

  • paspaudimai – kai mūsų tikslas didesnis lankomumas;
  • parodymai – kai siekiame didesnio prekės ženklo žinomumo;
  • konversijos – renkamės norint padidinti pardavimus;
  • peržiūros – ketiname padidinti vaizdo įrašų peržiūrų skaičių (pvz. pristatant naują produktą).

Google AdWords sistema atnaujinama kasdien, kas mėnesį, kasmet. Vieni atnaujinimai turi mažiau reikšmės, kiti yra didesni. Reklamos tikslų strategijos turi skirtingas pasiekimo galimybes. Sukaupus daugiau statistikos, yra galimybė šjungti išmaniąją reklamos kainų strategiją:

  • Tikslinis MUĮ (mokestis už įgijimą).
  • Tikslinė SIG (skelbimo išlaidų grąža).
  • Maksimalus konversijų skaičiaus padidinimas.
  • Patobulintas mokestis už paspaudimą (PMUP).

Reklamos platforma turi dešimtis ir šimtus funkcijų ir jų kombinacijų. Mėgėjiškai pasidaryti AdWords reklamą gali dauguma kompiuterinį išsilavinimą turinčių asmenų. Tačiau rinkoje dirba Google Partners agentūros, teikiančios reklamos administravimo kainas. Įprastai reklamos agentūrą gali sugeneruoti mažesnę paspaudimo kainą, kokybiškesnius skelbimus ir kitus nustatymus, kas sumažina paspaudimų kainos kaštus ir pagerina reklamos efektyvumą arba agentūra galit pritaikyti savo sukurtas sistemas ir algoritmus pardavimų didinimui ir grąžos skatinimui (angl. ROI). Pritaikius reklamos algoritmus, AdWords reklama galima pasiekti iki kelių kartų mažesnę paspaudimo kainą ir iki kelių kartų didesnę grąžą.

TOP 5: 2016-iesiems privalomos internetinio marketingo priemonės

Metams dar tik įsibegėjant, įmonės susiduria su iššūkiais, kai tradicinė rinkodara jau neveikia. Dėl tos priežasties aptariame marketingo ir technologijų būtinybes 2016-iesiems metams.

1. Internetinių svetainių pritaikymas mobiliesiems įrenginiams. Tokiose šalyse kaip Didžioji Britanija, jau perkopė didesnį vartotojų skaičių išmaniaisiais telefonais, nei kompiuterių vartotojų skaičius. Baltijose šalyse, kaip skelbia nuolatiniai tyrimai (pvz. Ranking.lt). Pagrindiniai principai:

  • Greitas krovimo laikas.
  • Paprastas ir vartotojui suprantamas dizainas (angl. User Experience).
  • Aiškūs ir ryškūs veiksmui kviečiantys elemantai (angl. Call to action), pvz. skambinti mobiliuoju.

2. Socialinės medijos tendencijos stiprėja. Vienas iš Mark Zuckerberg, facebook.com tikslų – kad vartotojai visko ieškotų ir atliktų veiksmus būtent šiame tinkle. O tai reiškia ir apsipirkimas internetu vyktų per socialinį tinklą. Viešumoje jau publikuota naujienų, apie facebook.com tikslus įdiegti el. prekybos platformas. Todėl verslai, kurie nenaudoja šio socialinio tinklo šiandien, rytoj gali būti priversti naudoti tai, kaip pagrindinį verslo įrankį.

3. Prekinio ženklo unikalumas. Kalbant apie Lietuvos rinką, kuri daugelio produkcijos atžvilgiu yra perpildyta pasiūlos prasme. T.y. šiandien galime rinktis iš šimtų ar tūkstančių prekių ir paslaugų, nei lyginant buvo SSRS laikais. Šių dienų kartą pratųsi rinktis iš didelio kiekio produkcijos. Pliusas vartotojams ir iššūkis įmonėms, nes turime siekti įvaizdžio unikalumo ir priemonių veiksmingai pasiekti vartotojus.

4. Efektyviausi media kanalai. Didžioji dauguma smulkaus ir vidutinio dydžio įmonių marketingo priemonės numeris vienas lieka AdWords rekalma. O šalia to, tvirta koja stoja ir SEO.

Kalbant apie Google reklamą, pankankamai naujos ir ypač veiksmingo priemonės, kurios dar deja ne visuomet naudojamos:

  • Tik skambinimo reklamos skelbimas Google paieškoje (angl. Call only).
  • Dinaminė pakartotinė rinkodara.
  • Pakartotinė rinkodara Google paieškai (RLSA).
  • Reklamos taikymas pagal turimus duomenis (angl. Customer match).

5. Prisitaikančios svetainės. Atsiranda būtinybė susieti marketingą ir interneto svetaines į vieną visumą kaip pardavimo priemonę. Interneto svetainė turi būti pritaikytą pardavimo procesui. Skirtingos pardavimų psichologinės sistemos kalba apie 5 ar daugiau vartotojų mąstymo tipų. Tarp jų tokie, kaip – smalsuoliai, besidomintys ir lyginantys su konkurentų kainodara, taip pat besidomintys kaina, “noriu čia ir dabar” ir kiti vartotojų tipai. Kai kurie vartotojų raktiniai žodžiai ar srautų tipai, atskleidžia vartotojo tipą. Todėl kai vartotojas ieško kainos, jam ir turime rodyti kainą, tam reikalingas marketingo ir svetainė susiejimas – prisitaikančios svetainės. Jos gali padidinti pardavimus nuo 3 iki 9 kartų.

Google Reklama: veiksminga ir kaime

Google AdWords marketingo priemonė populiari bene tik didžiausiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje:

Tačiau ar Lietuvos regionuose ar net kaimuose, Google reklama veikia? Atsakymas – taip. Ir prie to prisideda dar gegužės mėnesį įdiegtas Google AdWords taikymas pagal regionus, miestus ar net spindulio taikymo metodika. Nagrinėjant atskirus sektorius, didžioji dauguma rinkų susibūrusios didžiausiuose šalies miestuose. Tačiau tai dar negarantuoja verslo sėkmės. Praktika ir statistika rodo, kad turim žvelgti į dvi medalio puses – konkurencija ir paklausa.

Minėtieji Lietuvos miestai turi tuo pat metu ir bene didžiausią konkurenciją. Tačiau taikant regioninį marketingą, galime atsigriebti ko ne didesnę rinkos dalį, bei tai padaryti efektyviau, dėl gerokai mažesnės konkurencijos. Suprantama, rinkos skirtingos ir santykinį konkurencijos ir paklausos dydį galime įvertinti naudojant įrankius – Google Trends, Google KeyWords Planner.

Mažiau džiuginant faktas – emigracija. Ir į šį aspektą, marketingo agentūros ne visada atsižvegia. Didžiosios Britanijos, Rusijos, Amerikos ir kitų šalių emigrantai ar gyventojai taip pat naršo Lietuviškus portalus. Todėl tiek marketinge, tiek bet kuriame versle susiduriame su keletą skirtingų iššūkių – globaliacija, regioninų neišneudojimas.

Bendroji šalių globalizacija, čia pat susijusi ir gyventojų emigracija. Numeris vienas – ko šiai dienai turi siekti Lietuvos verslas, pristatymas ir paslaugų teikimas emigrantams. Pvz. jei Jūsų verslas odontologijos klinika, tuomet laisvai galime reklamuoti paslaugas užsienyje gyvenantiems lietuviams, kurie ieško lietuviškais raktiniais žodžiais, nes jie taikosi naudoti paslaugą Lietuvoje. Jei tai prekyba – pats metas galvoti apie globalaus pristatymo principus. 2016 – ieji metai tai ir prisitaikančių svetainių metai. Kai prisitaikys ne tik svetainės mobiliesiems, bet ir pats turinys. Tarkime jei vartotojas atėjo į Lietuvišką elektroninę parduotuvę, jam turime rodyti pristatymo laiką/kainą skirtingą nei naršančiam iš Lietuvos. Ir tik nepamirškite to fakto, kad lankytojai mėgsta matyti galutinę kainą. Nemėgstama staigmena, kai susidėjus pirkinių krepšelį elektroninėje parduotuve, pridedamas pristatymo mokestis. Taigi – skirtingos šalys, skirtingos auditorijos, tad atitinkamai ir segmentuotas marketingas ir prie to prisitaikančios interneto svetainės.

Google reklamos galimybės regionuoseKalbant iš techninio įgyvendinimo lygio, regioninę reklamą pravartu suskirstyti į atskirus segmentus, kuriems rodysime ir skirtingą reklaminę žinutę GDN reklamos tinkle (Google Display NetWork). Toks segmentų suskirstymas gali padidinti pardavimus iki 10% – 30%. Tai paaiškinama labai paprastai ir logiškai. Vartotojas matydamas reklamą „Mediniai kubilai Alytuje“ įveikia -1 baimę, lyginant su reklamine žinute „Kubilų gamyba“, kuri yra labiau abstrakti ir vartotojas nėra tikras produkcijos realizacijos galimybėmis jo mieste. Kitas segmentavimo privalumas, skirtingose reklaminėse žinutėse įrašomos kainos. Jei vartotojams iš skirtingų miestų, skiriasi pristatymo kainos, tai įveikime dar vieną vartotojo baimę ir nurodykime jau galutinę kainą reklamoje, atmesdami sekančiuose žingsniuose nemalonumą dėl papildomo pristatymo mokesčio.

Kaip pritraukti klientų, net jei pardavinėjate limonadą negyvenamoje saloje?

"Negyvenamos salos" marketingas - AdWords reklama

„Negyvenamos salos“ marketingas – AdWords reklama (nuotr. theleakybathtub.com)

Kaip pritraukti klientų, net jei pardavinėjate limonadą negyvenamoje saloje?

Šiandien marketingo specialistai kalba apie priemones internete, kuriomis bandoma pasiekti klientus – tai socialiniai tinklai, paieškos sistemos, naujienlaiškiai, baneriai portaluose, vaizdo reklama. O ką daryti jei Jūsų verslas labai specifinis? Kokį marketingą taikyti – jei visgi manote, kad Jūsų klientų nėra internete? „Kai, dirbate su kelių krypčių pardavimais, pirmasis dalykas, kurį turite padaryti, tai suprasti rinką. Jūs norite sėkmingai į ją įžengti, turite turėti konkurencinės aplinkos žemėlapį. Jūs turite žinoti, ką jūsų klientai apie jus sako, kas jūsų klientai.“ – Brianas Frankas, LinkedIn pardavimų departamento generalinis direktorius.

 

Kas Jūsų klientas?

Jei manote, kad Jūsų klientų nėra internete, galimas daiktas, kad nepažįstate savo klientų. Lietuvoje yra apie 2 944 459 gyventojų (LR Statistikos departamento duom.) ir apie 1 850 000 interneto vartotojų (Gemius Audience duom.) tik iš Lietuvos. Atmeskime emigrantus ir suprasime, kad didžioji dalis Lietuvos žmonių pasiekiami internetu. Tad, net jei Jūs stambus ūkininkas, tai Jūsų produkcijos pirkėjai ar mažmeniniai perdirbėjai vis tiek yra internete. Svarbu tik pasiekti juos ir perteikti tinkamą informaciją.

 

Problema: klientai internete, bet kaip juos efektyviai pasiekti?

Jau įsitikinome, kad bent dalis Jūsų klientų yra internete, o kaip juos pasiekti? Iš tiesų svarbesnis klausimas – kaip efektyviai pasiekti? Arba kaip pasiekti pelningai? Jei reklamuosime Jūsų paslaugą portale turbūt pasieksime bent dalį savo auditorijos, tačiau portaluose reklama dažnu atveju per brangi, bent jau mažam ar vidutiniam verslui. Taip yra dėl didesnių reklamos kainų ir reklamos pardavimo už parodymus (angl. CPM). Reklamos forma, kuri tinka bene 90% Lietuvos verslų – Google AdWords reklama.

 

Kodėl AdWords?

  • Vartotojas ieško Jūsų prekės – Jūs prekę pateikiate Google paieškoje (poreikis >> pasiūlymas)
  • Reklama rodoma Google paieškos sistemoje, kuri turi 95% paieškų Lietuvoje (Ranking.lt duom.)
  • Mokama tik už atėjusius lankytojus (angl. CPC)
  • Galimybė mokėti už realias klientų registracijas (angl. CPA).
  • Viskas išmatuojama – prieš pradedant taikyti marketingą, nemokamai AdWords pagalba galite pamatuoti rinką ir konkurenciją
  • Tarptautinis tinklas – tomis pačiomis galimybėmis iškart galima dirbti keliose valstybėse
  • Tinka tiek su mažais, tiek su dideliais reklamos biudžetais
  • Net jei tai „negyvenamos salos“ marketingas, galite sukonkretinti savo auditoriją:

A) Rodyti tik konkrečiai vietovei

B) Rodyti tik konkrečių prekių paieškai (ne „batai“, o „žieminiai batai vyrams“)

C) Atmesti netinkamą auditoriją (rodyti reklamą prie „automobilių generatoriai“, bet atmesti „elektros generatoriai“)

D) Optimizuoti reklamos rodymą Jūsų darbo laiku

 

Nuo ko pradėti?

1. Tinkama AdWords įmonė.

2. Jūsų tikslai (žinomumas, pardavimai).

3. Rinkos ir situacijos analizė.

4. Vykdomas marketingas.

5. Monitoringas.

6. Marketingo optimizavimas.

7. Didesni pardavimai, daugiau klientų.

 

Kaip teigia marketingo specialistai, įmonės, pasirinkdamos AdWords marketingo priemonę, eina teisingu keliu. Tai vienas efektyviausių marketingo kanalų tiesioginiams pardavimams, tačiau tuo pat metu tinka ir žinomumui didinti ar įvaizdžiui stiprinti. Įmonės naudojasi privilegija reklamuotis prie tų pačių raktažodžių, kaip ir kiti rinkos žaidėjai, todėl tai jau seniai tapo rinkodaros būtinybė konkurencijai įveikti.

AdWords reikia taikyti lygiagrečiai su kitomis marketingo rūšimis. Tarkime, įmonė užsakė TV reklamą „Puikūs televizoriai“, tačiau netaiko Google AdWords. O konkurentai tuo metu užsakė AdWords reklamą prie „Puikūs televizoriai“ paieškų. Pavyzdžiai rodo, kad pirmoji įmonė gali netekti net iki 10 – 30% „Puikių televizorių“ pardavimų. Šis procentas priklauso nuo to, kaip sėkmingai valdomas AdWords ir koks pasiūlymas pateikiamas antros įmonės svetainėje.

Rinkodara internete: kaip prakalbinti „nebylį“? (II dalis)

Socialinis ambasadorius (nuotr. blog.buddytruk.com)

Socialinis ambasadorius (nuotr. blog.buddytruk.com)

Socialinių ambasadorių gamyba: kaip?

Pirmoje dalyje aptarėme kas yra socialiniai ambasadoriai ir kokią jie duoda naudą. Dabar pakalbėkime apie tai, kaip sukurti socialinius ambasadorius.

Kaip paskleisti žinią iš lūpų į lūpas:

  1. Informaciją skleiskite tik tikslinei žmonių grupei.
  2. Stenkitės, kad jūsų auditorijoje būtų ir kitų jūsų srities specialistų.
  3. Kalbėkite tai, kas išskirtiną ir įdomu. Būtent! Neslėpkite kas jūsų didžiausias turtas (tiesa, komercinės paslapties kaip tai įgyvendinama, neatskleiskite). Bet rezultatais ir nedidelėmis užuominomis kaip tai sukuriama, pasidalinkite. Sudominkite. Būtent dėl to, jūsų mintimis gali pasidalinti ir kiti profesionalai (2 punktas). Taip įgausite socialinio ambasadoriaus efektą iš jūsų srities specialisto.
  4. Būkite atviri ir nuoširdūs, priešingu atveju specialistai (2 punktas), jus greitai sukritikuos ir neturėsite kuo „atsimušti“.
  5. Išsikelkite tikslus ir nustatykite aiškią strategiją, kaip to sieksite. Išsirinkite medija kanalus, priemones ir metodus. Tuomet metas taikyti veiksmų planą. Nepamirškite stebėti ir sustiprinti tai, kas gerai veikia, o kas neveikia – tiesiog atmesti.
Rinkodara iš lūpų į lūpas (nuotr. www.kim.lt)

Rinkodara iš lūpų į lūpas (nuotr. www.kim.lt)

Strategija:

  • Prekės ženklo pozicionavimas. Pagal veikimo principą – lyginant prekę su konkurentų (pabrėžiant savo privalumus). Pavyzdžiui: kiek jau prislopę Tele2 ir Bitė kainų karai ir jų palyginimas. Taip pat pagal vartotoją ar paslaugos vartojimą.
  • Tikslinės rinkos strategija. Nediferencijuotas marketingas (rinka vertinama tolygiai, kaip vienalytis vienetas), diferencijuotas marketingas (išskiriamos atskiros rinkos grupės ir joms siūlomos specialios prekės), koncentruotas marketingas (dirbama tik su konkrečia ir siaura rinkos dalimi).
  • Marketingo kompleksų strategija. Prekės, kainos, rėmimo ar kitos strategijos.

Priemonės ir medija kanalai:
Blog’ai. Turite rasti savo nišos blog’us, nes tiek dėl SEO paslaugų, tiek dėl rinkodaros iš lūpų į lūpas, turite taikyti į tikslinę auditoriją, o ne masę žmonių, iš kurių tik nedidelė dalis potencialūs jūsų klientai ar rinkodaros ambasadoriai.

Galimybė išnaudoti blog’us:

  1. Sukurkite savo blog’ą (blogr.lt, blog.lrytas.lt, blogas.lt, blogger.com ir kt.).
  2. Tapkite draugais su žymiais blog’eriais jūsų srityje. Veikite taip, kad gautumėte teigiamą atsiliepimą žinomame blog’e, taip paskleisite žinią savo auditorijai. Pvz. Jei turite restorano verslą, tai pavaišinkite jį skaniais pietumis nemokamai su sąlyga, kad gausite teigiamą atsiliepimą blog’e ir keletą patalpintų nuotraukų. Tai bus natūralu ir tikrai veiksminga, nes lojali auditorija tai priims kaip pasidalinimą puikiai praleistu laiku ir skaniais pietumis.
  3. Atsiliepimai blog’ų komentaruose. Ypač atsargiai ir retai tai naudokite, juo labiau, kad Google paieškos sistema nemėgsta dirbtinai sukuriamų komentarų po straipsniais ir blog’ais. Tegu tokius atsiliepimus palieka jūsų ambasadoriai.

Forumai. Taip pat rekomenduojama išnaudoti tik specializuotus, jūsų srities forumus ir tik tikslinėse temose. Žinoma galima kurti ir savo temas. Nepamirškime, kad šiandienos „trendas“ yra natūralumas. Tad jei forumo dalyviai ar paieškos sistemos supras, kad tai reklama ir daroma dirbtinai, gausite atvirkštinį rezultatą. Viskas su saiku ir natūraliai!

Socialiniai tinklai: Facebook, Google+, YouTube, Instagram, Linkedin ir kt. Socialinių tinklų įvairovė didelė, tačiau svarbu atsirinkti jums reikalingus ir veiksmingus. Kita vertus, tokie socialiniai tinklai kaip Facebook ar Google+ (šio socialinio tinklo įtaka vis didėją, ypač SEO atžvilgiu) turi būti naudojama ko ne kiekvienam didesniam verslui. Per daug neišsiplečiant, socialinių tinklų temą paliekame kitiems kartams.

Metodai:
Atsiliepimai. Visada galite paprašyti patenkintų klientų palikti atsiliepimą jūsų svetainėje ar socialiniame tinkle. Keista? Bet tai tikrai veikia.
Pranešimai spaudai. Juos siųskite tik tiksliniams portalams ar skyriaus redaktoriams, o dar geriau specializuotiems portalams.
Papildoma medija: vaizdo įrašai, nuotraukos socialiniuose tinkluose.
Jūsų braižas: skleiskite tokią informaciją, kas daro jus išskirtiniais, taip pat nepamirškite taisyklės – visada būkite atviri su savo klientais ir socialiniais ambasadoriais.

Nėra universalios tiesos. Yra tik skirtingi prekiniai ženklai, skirtingos priemonės ir komunikacijų monitoringas. Toks kelias vedą į sėkmingą rinkodarą. Bet yra kita tiesa – geriau nebandykite žaisti smėlio dėžėje, o duokite jūsų rinkodarą kurti profesionalams, taip sutaupysite, laiko, pinigų ir gausite didesnę grąžą (angl. ROI).

Rinkodara internete: kaip prakalbinti „nebylį“? (I dalis)

(nuotr. fromdusktilldon.wordpress.com)

(nuotr. fromdusktilldon.wordpress.com)

Cha! Norit valdyti informaciją apie savo įmonę? Ne taip ir paprasta, nebent taikysite V. Putino metodus ir sukursite savo internetą, atsiribosite nuo kitų šalių. O iš tikro, tai jūsų tikslas yra ne užčiaupti blogus atsiliepimus, o pradėti veikti teisingai ir kurti teigiamus atsiliepimus. Prakalbinkit tuos, kurie jau džiaugiasi jūsų paslaugomis!

Efektyviausia rinkodara? Taip, ją pažįstu!

Iš lūpų į lūpas rinkodara ypač veiksminga ir yra ypač aktuali sferose, kurios susijusios su asmens sveikata ir kai kuriais asmeniui jautriais duomenimis. Teisės moksluose jautrių duomenų sąvokoje įtraukiama: rasė, religija, etninė kilmė, politinės, religinės ar filosofinės pažiūros. Priklausymas profesinėms sąjungoms. Duomenys apie asmens sveikatą ir intymų gyvenimą. Tai reiškia, kad politinę partiją renkame pamatę reklamą ar perskaitę straipsnį naujienų portale, tačiau vis tiek atsižvelgiame į kaimyno nuomonę, paklausę „Už ką balsuosi?“, o kaimynas juk matė tą pačią reklamą. Na, o intymias ir sveikatos prekes (kremai, vitaminai, kontraceptikai) perkame paklausus draugės (-o), paskaičius sveikatos portale ar super mamų forume.

43% klientų yra linkę pirkti prekę, kai apie ją perskaito socialiniuose tinkluose (duom. Nielsen). Ir net 92% žmonių pasitiki draugų ir šeimos rekomendacijomis, kad ir kokia forma pateikiamos šios rekomendacijos (realybėje, socialiniuose tinkluose ir kt.). O lyginant rinkodarą iš lūpų į lūpas ir mokamą tradicinę ar socialinių tinklų reklamą, efektyvumo skirtumas vis dar labai ryškus. Žmonės supranta, jog už reklamą yra mokami pinigai, todėl ja gerokai mažiau pasitiki, nei kitų rekomendacijomis. O tai natūralu. Žmonės, kurie mėgsta jūsų prekę ir savo noru skleidžia informaciją, bei rekomenduoja kitiems, vadinami socialiniai ambasadoriai. Teigiamus atsiliepimus ir rekomendacijas vis labiau vertina ir paieškos sistemos, tą supranta ir SEO specialistai.

Ir visgi skamba įdomiai, bet veikiausiai galvojate kaip rasti ir sukurti socialinius ambasadorius? Išskiriami trys būdai kaip pasiekti rinkodarą iš lūpų į lūpas:

  1. Sukurti tvirtus pagrindus šiai rinkodarai (pvz. didelis pasitenkinimas, pasitikėjimas ir prieraišumas prie jūsų prekės ženklo).
  2. Netiesioginė socialinių ambasadorių kontrolė (pvz. narystės klubai, bendruomenės).
  3. Tiesioginė socialinių ambasadorių kontrolė (pvz. apmokami agentai, „draugų draugai“ schemos).

Kita vertus pagal žurnalą „Advertising Research“, net 75% rekomendacijų iš lūpų į lūpas suveikia bendraujant gyvai, 15% bendraujant telefonu ir tik 10% internetu.

Pažiūrėkime ką rašo išmintingoji, bet ne visada teisi teta WikiPedia. Iš lūpų į lūpas rinkodara internete vyksta dėl:

  • Prekinio ženklo amžiaus rinkoje.
  • Produkto ar paslaugos sudėtingumas (lyginant su konkurentais).
  • Žinios apie gamintoją.
  • Diferenciacija.
  • Prekės aktualumas plačiai auditorijai.
  • Aukščiausios kokybės prekė.
  • Žinomumas.
  • Sukelia susijaudinimo jausmą, efektą.
  • Pasitenkinimas (preke ar paslauga).
  • Dalyvavimas (pvz. su prekės ženklu susijusiame renginyje).
  • Kitos priežastys.

Išvada – žmonės mielai dalinasi informacija apie prekę, paslaugą, kai ji išskirtinė, kokybišką, artima žmogui ar plačiai visuomenei. Taip pat įtraukianti paslauga.

Kuris Lietuvos naujienų portalas meluoja?

Meluojame ko ne visi, jei kalbame apie žmones. Atlikti tyrimai Amerikoje byloja, kad žmogus per 10 min. pokalbį sumeluoja maždaug tris kartus. Bet ši statistika nėra tokia kraupi, kaip atrodo. Tai įskaičiuotas ir tiesos pagražinimas, norint geriau pasirodyti prieš kitus. Ir tai vysta nuolat, labai natūraliai. Kitaip tariant – baltas melas ar tiesos pagražinimas. Tačiau kiek rimtesnis melas taip pat yra gana dažnas reiškinys žmonių bendravime. Paskaičiuota, kad vyrai meluoja maždaug 6 kartus per dieną savo partnerei ar bendradarbiams, o moterys tuo tarpu 3 kartus (DatabaseRecords.com, Newsweek duomenys). Kaip viename lietuviškame seriale buvo sakoma – „Moterys meluoja geriau, bet vyrai dažniau.“?

Tendencingi portalai?

Viešoje erdvėje kartais galima išgirsti kalbų, kad kuris nors naujienų portalas palaiko konkrečias politines pažiūras. O gal net meluoja ir intriguoja portalo skaitytojus? Remia partiją? O kitą menkiną? Tikroji žiniasklaidos paskirtis šviesti visuomenę ir informuoti apie svarbiausius faktinius įvykius. Deja kaip ir visur gyvenime, nėra nieko idealaus. Žiniasklaida, kaip ir bet kuris žmogus turi savo interesus. Tad norom, nenorom visuose portaluose galime aptikti kryptingą nuomonę bent keliais klausimais.

Kuris portalas meluoja? Delfi, 15min, Lrytas, Balsas, VŽ, Alfa?.. Kas?

Faktas – visi portalai turi savo interesus. Bet kaip žinoti, kur teisinga informacija? O gal kažkuris portalas meluoja. Vienintelis tiesos kelias – griežtas maksimalizmas. Viskas arba nieko! Toks teisingas atsakymas. Reikia skaityti arba visus portalus arba nė vieno, kitaip pasigausite tendencingą nuomonę. Tas pats yra ir TV žiniasklaidos rinkoje ar popierinėje spaudoje. Žiniasklaida taip pat puiki priemonė visuomenei sudaryti nuomonę apie konkretų prekinį ženklą (taip pat vykdyti seo paslaugas). Iškelti ir išaukštinti, o galbūt susmukdyti konkurentus? Formuokite savo nuomonę patys!

Šis portalas palaiko/neigia kurią nors politinę/verslo pusę?

Šis portalas palaiko/neigia kurią nors politinę/verslo pusę?

Šis portalas palaiko/neigia kurią nors politinę/verslo pusę?

Šis portalas palaiko/neigia kurią nors politinę/verslo pusę?

Šis portalas palaiko/neigia kurią nors politinę/verslo pusę?

Šis portalas palaiko/neigia kurią nors politinę/verslo pusę?

Skaičiai byloja konkurencinį pranašumą

Lietuvoje veikiantys naujienų portalai, smarkiai konkuruoja tarpusavyje. Dažniausiai dėl statistikos, kuri tiesiogiai įtakoja reklamos pardavimus ir įmonės pajamas. Pastaruosius kelerius metus ši kova dar labiau paaštrėjo. Naudojamos vis gudresnės priemonės statistikai pakelti. Kita vertus, tai buvo daroma ko ne nuo portalų įkūrimo pradžios. Tiesiog vieni tai suprato ir rado galimybių anksčiau, o kiti gerokai vėliau. Na, tarkime Lrytas.lt įsisavino kompiuterijos forumą (dabar Forum.Lrytas.lt), o Vz.lt dar pakankamai neseniai rado tokią galimybę ir pasikišo po savimi Rekvizitai.lt portalą (dabar Rekvizitai.Vz.lt). Tačiau turime Lietuvoje tokių portalų, kurie iki šiol dar neigiamai vertina tokią prisijungimo koncepciją, tačiau skaičiai rodo, kad dėl to tik pralošiama konkurencinė kova. O iš tikro be reikalo, nes tinkama integracija padeda bendram portalo žinomumui, straipsnių perskaitymui ir lankytojų lojalumui.

Lietuvos interneto portalų statistikos monitoringą atlieka Gemius Audience (www.audience.lt).

Interneto portalai Lietuvoje

Interneto portalai Lietuvoje (Gemius Audience duom.)

Technologijų pritaikymas versle – eikime teisingu keliu

Šiandien, asmeninis gyvenimas ir darbas, beveik neįsivaizduojamas be naujausių technologijų. Jei ne kompiuteris, tai telefonas. Jei ne pastarasis, tai bent jau šaldytuvas, automobilis ar kt. Klausimas – technologijos palengvina ar apsunkina gyvenimą ir darbą? Turbūt dauguma iškart savyje atsakėte, kad tikrai palengvina. Jau vien bendravimas nuotoliniu būdu, greitas informacijos perdavimas, lengvesnis susisiekimas.

Technologijos palengvina darbą tuo atveju, jei tai tinkamai pritaikoma. Pradėsime nuo pavyzdžio. Pusmetis atgal. Veiksmas vyksta kirpykloje. Kirpėja, kaip visuomet bendraujanti ir mėgstanti išsipasakoti kas naujo. Šį kartą ne tokios džiugios nuotaikos. Kirpėja guodėsi, kaip tuoj už savaitės, jų kirpykloje, įmonės vadovai įstatys vaizdo kameras. Krūvos nepatenkintų klausimų ir nusiskundimų nuo „Kam to reikia?“ iki „Kaip mums dabar jaustis?“ ir net teiginių „Keisiu darbą!“. Fiksuokime faktą, kad iki tol kirpykla veikė puikiai, kirpėjos dirbo tai didesniu, tai mažesniu tempu (natūralu). Kirpykla ir visas kirpyklų tinklas dirbo visiškai pelningai. Interpretuokime, koks galėjo būti vadovų mąstymas? Darbas vyks našiau, uždirbsime daugiau pinigų, viskas bus puiku. O darbuotojai tiesiog pripras.

Gyvenimo svarstyklės

Gyvenimo svarstyklės (nuotr. www.astrodoyna.com)

Matyt, kažkur gyvenime yra lygybė ir pusiausvyra. Jei taip puikiai sekasi „verslauti“, tai gal yra kitur problemų? O problemų pasirodo savininkai iš ties turi. Rezultatas – po pusmečio keli darbuotojai pakeitė darbą, jų vietoje dabar dirba neprofesionalūs nauji darbuotojai. Išlikę darbuotojai sąmoningai nesivargina pridengti trūkstamo etato darbų ir aiškiai tą išreiškia savininkams. Ir dabar jau girdimos naujos frazės iš kirpėjos, kita svarstyklių atsvaros pusė – „Savininkai man guodžiasi, kad jų vienas vaikas serga autizmu, kitam širdies ligos, o trečiam dar kitokios problemos. O man tai visiškai vienodai ir nebereaguoju į jos rūpesčius kaip anksčiau.“. Nekaltinkime šioje situacijoje kirpėjos. Žmogiškumas turi būti iš abiejų pusių. Užuot ką nors kaltinę, geriau pasimokykime.

Kas čia įvyko? Vadovai parodė nepasitikėjimą ilgaamžiais ir lojaliais darbuotojais. Gavo priešingą finansinį efektą ir darbuotojų trūkumą.

Ką iš to galime išmokti? Priimant sprendimus, pravartu atsižvelgti ir į darbuotojus, kuriuos tiesiogiai veikia šios naujovės. Juo labiau, kad iš tos pačios kirpėjos nuskambėjo protingi žodžiai „Užuot įstatę kameras, galėjo supirkti kondocionierius.“. O vasara ten iš ties karšta, skundžiasi ir klientai.

Nesvarbu ar tai būtų svetainių kūrimas, kurią naudos jūsų klientai ar vaizdo kameros ir kirpyklos darbuotojai, technologijos turi palengvinti darbą, o ne sukelti psichologinį stresą ir įstatyti į griežtus rėmus. Jei bandysite tiek fiziškai, tiek technologiškai sekti kiekvieną darbuotojų žingsnį, pasieksite neigiamo rezultato. Darbuotojai turi būti laikomi gana abstrakčiuose rėmuosi, o sėkmingus rezultatus reikia siekti kūrybiškomis, inovatyviomis užduotimis. Kaip tai įgyvendinti? Jūs įmonės vadovas? Tai Jūsų darbas. Galvokite!

Kada Putinas puls Lietuvą straipsnis

Kada Putinas puls Lietuvą straipsnis? Niekada. Arba – kaip įtraukti skaitytoją pasinaudojant šiuo metu aktualia informacija? Ir dar galima kitaip – kaip „prastumti“ pranešimą spaudai?

Jei norite, kad jūsų pranešimas spaudai būtų patalpintas, turite praeiti žurnalistų patikrą, turite juos sudominti. Būtent žurnalistai arba skyriaus redaktorius sprendžia ar talpinti pranešimą. Žurnalisto sudominimui jūs turite tris galingus įrankius – antraštė, nuotraukos, pirmoji pastraipa. Visuose šiuose minėtuose punktuose rekomenduojama vengti tiesioginės reklamos ar komercijos braižo. Trys ginklai, kuriais turite užkariauti žurnalisto dėmesį. Atminkite, kad sėkmingai „prastumtas“ pranešimas spaudai jums gali sutaupyti vieną, kitą tūkstantį „pinigų“. Kaip pulti šiais ginklais?

 

Antraštė – galingas ginklas

Apie antraščių rašymą ir kūrimą galima daryti atskirus skyrius. Tai labai svarbi spaudos pranešimo dalis. Atminkite, kad iš dalies nedidelė dalis portalo skaitytojų paspaudžia ant jūsų straipsnio ir dar kiek mažesnė dalis perskaito visą pranešimą spaudai, bet antraštė kur kas galingesnė. Ji turi – intriguoti, perteikti esmę. Antraštė gali nešti skaitytojams svarbią žinią, net jei ir jie neatsidaro straipsnio. Geros antraštės tos, kurios masina ir tokios, kurios aktualios šiuo metu visiems. Tik atminkite, kad tai turi būti susijusios žinios panaudojimas su tuo, ką iš tiesų norite pateikti kaip komerciją. Tarkime „5 stiliaus patarimai pavasariui iš Mados infekcijos“ ir straipsnio pabaigoje – „patarimus žarstė renginyje dalyvavusi Vardenė Pavardenė „Batų parduotuvės“ specialistė“.

 

Ėi, žiūrėk čia!

V. Putinas (nuotr. www.reuters.com)

V. Putinas (nuotr. www.reuters.com)

Straipsnio nuotrauka yra tas ginklas, kuris greičiausiai sugeba patraukti portalo lankytojo dėmesį. Nuotraukas visada siųskite kokybiškas ir kuo labiau atspindinčias antraštę. Tačiau žiniasklaidoje veikia ir kitokio tipo nuotraukos. Įprastai, jei tai koks nors eismo įvykis, nelaimė, masiniai susirėmimai ar apsaugos kamera nufilmuotos muštynės. Veikia ir tai. O pastarosios dažniausiai yra ne tokios jau ir kokybiškos, tačiau perteikiančios „judesį“, „konfliktą“. Dar kitaip jas galima pavadinti „buitinėmis nuotraukomis“. Tačiau komercijai tai rečiau naudinga. Gerai veikia nuotraukos, kuriose yra įžymybės. Dažnai nuotrauka turi net didesnę galią ir sukelia didesnį susidomėjimą, nei straipsnio antraštė.

 

Įvyniojam į vatą 1% komercijos

Visur straipsnyje rašėte apie naudą, patarimus ir įdomybes, tai, kas intriguoja, bet jau pats metas imtis komercijos. O jos turi būti maksimaliai mažai. Iš ties, kuo mažiau komercijos ir kuo ji geriau užslėpta, tuo tai geriau veikia. Taip jau sudėta žmogaus sąmonė ir pasąmonė, kad jei jis mano pats kažką atradęs ir suvokęs, tuo jis labiau vertina ir pasitiki tokia informacija. Prie tokios informacijos galima priskirti ir „netyčia nutekėjusią“ informaciją. Niekam neįdomu, jei atsiųsite pranešimą spaudai „UAB „Šauni medicinos klinika“ įsigijo veido masažuoklį 3000“. Antraštę ir patį turinį reikia perteikti į naudos ar intrigos pusę. Galima tai išreikšti kaip patarimų ar problemos sprendimo formą. Tarkime antraštė „Lietuvaitės atrado būdą kaip išsaugoti jaunatvišką odą“ arba „10 patarimų kaip išlikti jaunai“. Ir tik prieš pat pabaigą įsukame naudingą patarimą, kurį „– komentavo UAB „Šauni klinika“ dermatologė Vardas Pavardė“. O gal rasite dar natūralesnių būdų?

 

Pranešimo platinimas

Rekomenduojama paruoštą straipsnį siųsti tik tiksliniams kontaktams ir tik tikslinei spaudai. Jei rašote apie stilingus batus, tai pranešimo nesiųskite specializuotam sporto portalui, statybų informaciniam portalui ir kt. Tačiau tokį pranešimą būtinai nusiųskite naujienų portalo pramogų skyriaus redaktorei ar žurnalistei. Svarbu suprasti tai, kad žurnalistai per dieną gauna krūvas pranešimų spaudai, jie užsiėmę žmonės. Siuntimas tiksliniam kontaktui svarbus. Taip pat labai svarbi jūsų siunčiamo elektroninio laiško antraštė (angl. subject), jei parašėte gerą straipsnio antraštę, tai el. laiško antraštėje būtent tai ir naudokite.

Slidi riba, kai nusiunčiate pranešimą spaudai ir po kurio laiko skambinate redakcijai, užklausiate ar pranešimas gautas ir patalpintas. Vienu atveju galite sulaukti papildomos straipsnio peržiūros ir jis sėkmingai bus publikuotas. Kitu atveju galite pasirodyti įkyrus ir toks pranešimas apskritai nebus atidarytas.

 

Yra ir daugiau svarbių gero pranešimo spaudai savybių. Rekomenduojama, kad pranešimas būtų nuo pusės iki vieno A4 formato lapo. Net jei ir labai įdomi informacija, tačiau tekstas per daug ilgas, redakciją gal ir sudominsite, tačiau lankytojai visko veikiausiai neperskaitys. Būkite konkretūs ir aiškūs. Pranešime naudokite citatų, taip pat remkitės ir pateikite faktinius skaičius, kurie įrodo jūsų teiginius. Nepamirškite siunčiant pranešimą, palikti daugiau savo kontaktų (mobilaus tel. nr., el. pašto), galbūt sudominsite ir jie norės daugiau informacijos. Kartais į pranešimus spaudai galima įtraukti ir atgalinę nuorodą. Pastaroji yra labiau seo paslaugos dalis.