Kaip reklamuoti el. parduotuvę?

Kaip reklamuoti el. parduotuvę ir padidinti pardavimus?

Kaip reklamuoti el. parduotuvę? Šis klausimas visada aktualus tokių verslų savininkams. Aptarkime dažnai daromas klaidas elektroninėje prekyboje ir kaip to išvengti? Pradėkime nuo pradžių – matavimo rodikliai ir priemonės!

Klaidos el. prekyboje ir kaip to išvengti?

Netinkamas statistikos įrankių naudojimas arba jų nenaudojimas. Deja, bet vis dar pasitaiko verslų, kurie neturi pilnai įdiegtų statistikos matavimo įrankių, tokių kaip Google Analytics, Google Analytics Ecommerce ir kt. Netinkamai naudojant statistinius įrankius ir investuodami į reklamą internete, jūs nežinosite kuri reklamos priemonė veiksmingą, bei negalėsite tinkamai optimizuoti reklaminių kampanijų.

Netinkami arba nenustatyti KPI. Kas yra KPI (angl. Key Performance Indicator)? Tai marketingo tikslas ir jų matavimo būdas. Pvz. KPI gali būti – pasiekti 100 naujų klientų per mėnesį. Arba – padvigubinti klientų apsipirkimo krepšelį ir pan. Kaip galima pasiekti tinkamų rezultatų, jeigu nenustamėte tinkamo matavimo ir neiškėlėme tinkamų tikslų?

Prasta svetainės kokybė. Bene dažniausia klaida, kurią tenka stebėti praktikoje, tai nekokybiška svetainė. Kai kurie verslų savininkai nesupranta, kad nekokybiška svetainė, gali duoti prastus pardavimų rezultatus, net ir taikant kokybišką reklamą internete. Kokybiška interneto svetainė, tai:

  • Pritaikymas mobiliems įrenginiams.
  • Patogus naršymas.
  • Modernus ir tinkamas svetainės dizainas.
  • Greitas svetainės krovimas.
  • Patogus apsipirkimas (vos per kelis žingsnius, kuo mažiau žingsnių, tuo geriau).
  • Patikimo atsiskaitymo metodai (pvz. Paysera).
  • Pinigų grąžinimo garantija.
  • Kokybiškas aptarnavimas ir tą signalizuojanti informacija.
  • Geri atsiliepimai svetainėje.
  • Kokybiškos nuotraukos, aprašymai ir kt.
  • Kita…

Kai kalbame apie elektroninę prekybą, tai vienas svarbiausių rodiklių yra konversijos rodiklis. Kas yra konversijos rodiklis? Tai procentinė išraiška, kiek iš atėjusių lankytojų apsipirko. Pvz. 2% konversijos rodiklis reiškia, kad iš 100 lankytojų, apsipirko 2 žmonės. Tarkime jeigu taikomos kokybiškos reklamos paslaugos, bet elektroninė parduotuvė nėra patogi, sudėtingas apsipirkimo kelias, ji atrodo nepatikima, tai konversijos rodiklis, gali būti, net ir 3-4 kartus prastesnis. Ir tai bus visiškai tik interneto svetainės problema, o ne marketingo klaida. Sutvarkius svetainę, proporcingai didėja pardavimai iš visų kanalų – Google Organic, Direct, Google CPC, Facebook CPC, Referral, Social ir kt.

Kaip reklamuoti el. parduotuvę?

Kai kalbame apie elektroninę prekybą ir reklamos kanalus, vieni svarbiausių rodiklių išlieka KPI ir reklamos grąža (angl. ROAS – Return on ad spend). Iš tikro, juk ne taip svarbu kur bus rodoma reklama, jeigu ji yra efektyvi ir pasiekia sutartus reklamos tikslus? O tikslai gali būti skirtingi – žinomumo skatinimas (ypač naujoms el. parduotuvėms), lojalumo didinimas, naujų klientų pritraukimas ir kt. Taigi… Kokie yra reklamos kanalai ir kaip reklamuoti el. parduotuvę?

Google Ads reklama – viena populiariausių reklamos platformų pasaulyje. Reklama apmokestinama aukciono principu, bei galima mokėti už paspaudimus, parodymus, konversijas ir kt. Tai moderni ir daug funkcijų turinti reklamos platforma, kurios pagalba, galima rodyti reklamą Google paieškoje arba įvairiuose dideliuose ir mažuose portaluose (GDN reklama).

Facebook reklama – viena populiariausių socialinių tinklų pasaulyje, kurio dėka turite didelį auditorijos pasiekiamumą, bei daug reklamos nustatymu (pagal miestus, teritoriją, pomėgius, demografinius rodiklius ir kt.), o taip pat gausų reklamos formatų spektrą (vieno paveikslėlio, video, karuselės, kontaktų formos ir kt.).

Populiariausi šalies portalai pagal Gemius statistiką. Galite kreiptis tiesiogiai į portalų savininkus ir derinti reklamos užsakymus. Tiesa… Įprastai populiariausiuose portaluose reklamuotis yra brangu ir ten keliauja didieji verslai.

Socialiniai tinklai – nepamirškime nemokamos reklamos Facebook, Tik Tok, Instagram, LinkedIn, VK ir kituose socialiniuose tinkluose. TIK – svarbu viską matuoti UTM nuorodų pagalba ir galiausiai įvertinti kokią tai naudą suteikia jums. Gali būti, jog peržvelgę ilgo laikotarpio rezultatus, pamatysite, kad vienas kanalas veikia gerai, o kitas neveikia visai.

Youtube reklama – čia taip pat didelis reklamos nustatymų pasirinkimas, auditorijų segmentavimas. Viena įdomesnių reklamos formų – video pakartotinė rinkodara, kuri leidžia stiprinti įmonės įvaizdį.

Naujienlaiškiai – kai kurios elektroninės parduotuvės nenaudoja arba retai naudoja šią priemonę, tačiau prekės, kurios dažniau naudojamos (maistas, kosmetika ar kt.), generuoja ženklius pardavimus prenumeratoriams ir buvusiems klientams. Išnaudokite šį kanalą protinga!

SEO reklama / SEO paslaugos – vienas efektyviausių, bet ne taip lengvai įgyvendinamų priemonių, SEO reklama. Tai organiniai paieškos sistemų rezultatai. Iškėlus į aukštas pozicijas el. parduotuvę, galima turėti nuolatinius svetainės lankytojus ir klientu, nededant jokių papildomų investicijų ateityje.

Grupinių apsipirkimų portalai – taikomi kai kurių elektroninių verslų. Tiesa, tam, kad ten patekti, tenka suderinti su grupinių apsipirkimų portalais atitinkamas sąlygas. Įprastai tai didelė produkto nuolaida ir galbūt dar papildomas mokestis. Žinoma, tokie portalai tikrai padeda padidinti pardavimus, bei šiek tiek pakelti žinomumą.

Kontekstinė reklama

Kontekstinė reklama – kas tai ir kokie šios reklamos privalumai prieš kitą reklamos tipą?

Pasitaiko atvejų, kai net ilgus metus rinkodaroje dirbantys reklamos specialistai, supainioja sąvoką kontekstinė reklama, su kuria nors kita reklamos rūšimi. Kai kuriais atvejais teigiama, kad kontekstinė reklama, tai reklamos rodymas susijusios nišos portaluose arba reklamos rodymas portaluose pagal vartotojo veiksmus, įpročius ar kitus gautus duomenis apie vartotoją. Visgi, tai yra klaidingas teiginys.

Google paieškos rezultataiKontekstinė reklama – tai svetainės turiniu pagrįsta reklamos forma, kai susijusi reklama rodoma tik susijusiuose tinklapio skiltyse. Turinio ir reklamos susiejimas taikomas tik analizuojant svetainės skilties turinį (kontekstą / esmę apie ką yra konkretus tinklapio straipsnis). Jeigu svetainės straipsnio kontekstas atitinka reklamos turinį arba suvestų tikslingų raktažodžių turinį, tokiu atveju reklama yra rodoma būtent tame straipsnyje. Ir šiuo atveju bus kontekstinė reklama. Gerai pasaulyje žinomas kontekstinės ir ne tik kontekstinės reklamos tinklas „AdSense“, analizuoja įvairių svetainių turinį ir juose atvaizduoja tik tas reklamas, kurios atitinka reklamos konteksto turinį.
Pavyzdys. Jeigu portalas A yra apie automobilių nuomą, portalas B yra apie automobilių remontą. Reklamos užsakovas C paleidžiant reklamą suvedė raktinius žodžius „automobilio kėbulo remontas“. Tai A atveju, jeigu visoje svetainėje turinys bus apie automobilių nuomą, tačiau vienas iš tinklapio straipsnių bus apie kėbulo remontą, tai C užsakovo reklama galės būti rodoma ne visoje svetainėje, o tik tame konkrečiame straipsnyje. B atveju analogiškai – reklama nebus rodoma visoje svetainėje, nors ir bendras svetainės turinys yra apie automobilių remontą, tačiau reklama bus rodoma tik atitinkamuose straipsniuose, kurie rašo apie automobilio kėbulo remontą. Ir veikiausiai B atveju tokių straipsnių ir turinio bus gerokai daugiau, todėl reklama šiame tinklapyje bus rodo dažniau.
Be to – svarbu suprasti, kad kontekstinė reklama internete, nebūtinai yra tekstinė reklama. Tai tik taikymo būdas pagal turinio kontekstą, bet ne pats reklamos formatas. Kontekstinėje reklamoje, gali būti naudojama tiek tekstinė, tiek vaizdinė ar kita reklamos forma.

Kontekstinės reklamos privalumai prieš kitas reklamos sistemas

Kontekstinė reklamaKaip žinia, kontekstinė reklama rodoma tik susijusio turinio skiltyse. Tačiau rinkoje yra įvairių reklamos platformų ir metodų. Kitos reklamos rūšys dažnai turi remtis duomenų analize (pvz. big data), vartotojo elgsena arba informacija, kuri renkama apie apie vartotoją. Taigi… Norint rinkti informaciją apie vartotoją, reikalingi atitinkami sutikimai iš vartotojų dėl bendrojo duomenų apsaugos įstatymo (GDPR). Tačiau kontekstinės reklamos taikymui, nereikia susitikimo dėl vartotojo duomenų rinkimo ir kaupimo! Kodėl? Kontekstinė reklama yra išskirtinai pagrįsta tik turinio analize, susiejant reklamą su atitinkamu turinio. Pats vartotojas arba duomenys apie jį, nėra analizuojami. Taigi, kontekstinės reklamos didžiulis privalumas, jog nereikia sekti vartotojo, kas atitinkamai palengvina sistemos algoritmus, bei teisinius reklamos taikymo klausymus.
Be to – tiek reklamos platformos, tiek reklamos užsakovai ar svetainių savininkai negadina savo įvaizdžio reikalaudami iš vartotojų papildomų duomenų. Svetainės lankytojai gali naršyti saugiau ir privačiau. Nėra net būtina kaupti vartotojų „cookies“.

Tiesa… Dažniausiai reklamos platformos naudoja kuo įvairesnius reklamos metodus, analizuoja vartotojų elgseną, kaupia duomenis, bet tuo pat metu taiko ir kontekstinę reklamą. Pagrindinis reklamos platformų tikslas – efektyvesnė reklama, kuris leistų generuoti didesnes pajamas reklamos užsakovams, o pati reklamos platforma galėtų uždirbti atitinkamą dalį nuo užsakytos reklamos sumos.

Populiariausios reklamos internete platformos – kokios jos?

Reklamos platformos dažnu atveju veikia programatiniu principu, realiu laikų (RTB reklama – real time bidding) ir aukciono principu. Keletas populiariausių reklamos platformų visame pasaulyje:

  • Google Ads.
  • Facebook.
  • Bing.
  • Instagram.
  • Twitter.
  • LinkedIn.
  • Pinterest.
  • Amazon.

Ką rodo Google reklamos technologiniai įrankiai apie žmonių sveikatą?

Tenka pripažinti, kad gyvename neįprastu laiku, daug permainų žmonių gyvenime, darbuose, net medicinos sferoje. Dėl didelės apkrovos sveikatos sistemoje, dažnai Lietuvos gyventojams sunku net patekti į gydymo įstaigas (didelės eilės, keičiamos sąlygos ir kt.). Gyvenant laikotarpiu iki pandemijos, buvo galima stebėti panašias žmonių užimtumo ar net sveikatos tendencijas. Pvz. vos po naujų metų, padidėja sporto klubų užimtumas, atsiranda daugiau motyvuotų žmonių sportuoti. O štai vasarą – priešingai. Visi labiau mėgsta pasilepinti geru oru (pasikrauti vitamino D), pramogauti, todėl sporto klubai pustuščiai. Atitinkamai buvo galima stebėti kai kurių ligų tendencijas, pvz. gripo susirgimų suaktyvėjimas pavasarį ar rudenį. Pastarieji metai neša į mūsų gyvenimą skirtingas arba neįprastas tendencijas. Sporto klubai kurį laką buvo visai uždaryti, po to veikė su ribojimais, kai kurių įprastų ligų susirgimų skaičius apskritai sumažėjo, o kai kurių – priešingai (pagal viešai skelbiamus sveikatos duomenis).

Google reklamos įrankis – galimybė patikrinti sveikatos sutrikimų tendencijas

Dirbant su reklama internete, galima naudoti specialius prieinamus įrankius, kurių pagalba galima įvertinti, ne viešai skelbiamą ir paruoštą informaciją, o išnagrinėti statistiką ir kaip ji keitėsi tarp žmonių, ieškančių ligos simptomų ar gydymo metodų internete (pvz. per Google paieškos sistemą). Šią statistiką galima matyti naudojant Google „KeyWords Planner“ įrankį arba Google Trends.

Kaip keitėsi susidomėjimas sporto klubais?

Kaip minėta anksčiau – dėl neįprastos situacijos šalyje, kai kurios tendencijos atrodo visiškai neįprastai. Štai sporto klubais susidomėjimas suaktyvėjo balandžio ir net gegužės mėnesį. Tai galima susieti su tam tikrų ribojimų pakeitimais, atlaisvinimais:

(ŠALTINIS: Google Trends)

Skaičiai nurodo paiešką pagal susidomėjimą, palygintą su aukščiausiu diagramos tašku tam tikrame regione ir per tam tikrą laikotarpį. 100 yra populiariausias terminas, 50 yra perpus mažiau populiarus terminas, o 0 reiškia, kad terminui nepakako duomenų.

 

Analogiškas tendencijas, tik su tikslesniais duomenimis, matome ir „KeyWords Planner“ įrankio pagalba, čia pastebime, kad 2021 metų balandžio mėnesį raktažodžių „sporto klubas“ ir jo išvestinių formų ieškojo net 11 020 kartų (beveik pusė tokių paieškų buvo atlikta mobiiliaisiais įrenginiais).

(ŠALTINIS: Google „KeyWords Planner“)

Iš čia aiški išvada – Lietuvos gyventojai išsiilgę sporto užsiėmimų, laužo įprastų tendencijų statistiką.

 

Kokie pokyčiai sveikatos paieškų tendecijose?

Ieškančių „šeimos gydytojas“ tendencija metų laikotarpyje nėra tokia ryškiai kintanti, o Google įrankyje „KeyWords Planner“, galime pamatyti, kad ryškių pokyčių per pastaruosius metus nebuvo:

(ŠALTINIS: „KeyWords Planner“)

 

Tačiau vertinant paieškų tendencijas per „KeyWords Planner“, įprastai matome tik vienerių metų duomenis, todėl sunkiau suprasti tendencijas. Matome, kad šaltuoju metų laiku (2020 m. spalio – gruodžio mėn.), ypač padaugėjo paieškų pagal raktinį žodį „kosulys“:

(ŠALTINIS: „KeyWords Planner“)

2020 metų spalio – gruodžio mėnesiais ieškančių Google paieškos sistemoje pagal žodį „kosulys“ arba su tuo susijusiomis formomis, buvo daugiau nei po 4000 per mėnesį. O tai yra beveik dvigubai daugiau, nei kitais metų mėnesiais. Tačiau norinti įvertinti tendencijas, reikėtų žvelgti bent į kelių metų statistiką. Tokiai statistikai gauti, tiks Google Trends įrankis:

(ŠALTINIS: Google Trends)

Pastebimas ryškus pokytis, ženklus paieškų sumažėjimas, maždaug nuo 2020 metų balandžio mėnesio. Ar tai reiškia, kad nuo to laikotarpio, sumažėjo kosuliu besiskundžiančių pacientų? O galbūt tai reiškia, kad žmonės labiau domėjosi kitais dalykais arba kita informacija?

 

Svarbu suprasti, kad visos šios paieškos atvaizduoja tik žmonių paieškų skaičių Google paieškos sistemoje ir tai nėra bendras diagnozuotų ar patvirtintų ligų skaičius. Kai kurios paieškos gali padidėti arba sumažėti dėl visuomenėje ir visuomeninėje aplinkoje (viešoje erdvėje, spaudoje ir kitur) ypač pasikeitusių informacinių srautų. Pvz. kad apie vienas ligas kalbama daugiau, o apie kitas mažiau. Įprastai dirbant reklamos srityje, galima pastebėti, jog reklamuojant „Y“ prekę aktyviai per TV, radiją ir taikant reklamą internete, smarkiai išpopuliarinsim tokią prekę, o analogišką funkciją atliekanti „Z“ prekė tampa vis mažiau populiari, sumažėja jos paieškų tendencijos.

Straipsnio informacija ir tikslas yra – sugebėti gaudytis statistikoje ir tendencijose. Pvz. jeigu rinkoje atsiranda naujas vaistas arba gydymo priemonė nuo ligos, jog būtų galima patikrinti paieškų populiarumą. Svarbu suprasti, kad populiarumas nereiškia teisingo pasirinkimo arba veiksmingo vaisto išradimo. Tačiau – tarkime išradus efektyvesnį vaistą nuo kosulio, po kurio laiko galima stebėti, kaip keičiasi šios ligos tendencijos arba net stebėti ar ne padaugėjo paieškų pagal „X vaisto šalutiniai poveikiai“. Be to – reikėtų atsižvelgti į paties vaisto populiarumo tendencijas. Jeigu vaistas geras, bet nepopuliarus, tai tikėtina, jog prie paieškų nerasite – daug ieškančių teigiamų arba neigiamų atsiliepimų apie vaistą. Sudėtingumą sudaro tai, kad žmonės įprastai neseka pilnai savo organizmo būklės ir paieškose gali nesusieti kurio nors teigiamo arba neigiamo poveikio su konkrečiu vaistu, tokiu atveju paieška bus, bet ji gali būti nesusijusi su tuo vaistu. Taigi, ką daryti, kaip gauti tikslesnius duomenis? Svarbus patarimas, kuris gali pagelbėti (tačiau irgi ne visais atvejais) – tendencijos užsienio kalba (anglų, rusų ar pan.). Jeigu statistinius duomenis tikrinsime ne vien Lietuvos geografinėje zonoje, bet visame pasaulyje arba keliose šalys ir naudosime populiarias pasaulyje kalbas – anglų, rusų, ispanų ar kt., tai tokiomis kalbomis ieškančių žmonių bus daugiau ir tendencijos bus ryškesnės.

AdWords Reklama – Pamoka Nr. 1 (paskyros registravimas, reklamos kūrimas)

Kaip užsiregistruoti Google AdWords paskyrą? Kaip pradėti reklamuotis Google AdWords? AdWords reklama, nuo ko pradėti? AdWords reklamos kūrimas.

Paprasti Google AdWords reklamos paleidimo žingsniai:

  1. Užsiregistruojame GMail el. paštą per www.gmail.com.
  2. Einame į www.ads.google.com.
  3. Spaudžiame mėlyną mygtuką (Pradėti darbą).
  4. Suvedame elektroninį paršą (GMail) ir slaptažodį.
  5. Pasirenkame AdWords reklamos tikslą (skambučiai, pardavimai ar apsilankymai parduotuvėje).
  6. Įvedame įmonės pavadinimą ir svetainės adresą.
  7. Nustatome geolokaciją, kur norime, kad būtų rodoma reklama.
  8. Pasirenkame savo verslą nišą ir kokias paslaugas teikiate.
  9. Aprašome reklamos skelbimą (trys antraštės ir du skelbimo aprašymo tekstai).
  10. Įvedame telefono numerį.
  11. Pasirenkame AdWords reklamos biudžetą kiekvienai dienai.
  12. Suvedame įmonės ir atsiskaitymo duomenis, viską patvirtiname ir Jūsų reklama internete jau bus veikianti!

Kaip keitėsi Lietuvos žmonių elgesys karantino laikotarpiu? Kokia įtaka reklamos srityje?



Kaip keičiasi žmonių elgsena karantino metu?

Pasaulyje atsiradus Covid-19 virusui, ženkliai keičiasi žmonių gyvenimai. Sustabdomi darbai, žmonės užsidaro namuose, daugiau laiko praleidžia prie kompiuterio. Didelė dalis maisto ir įvairių prekių pirkimo praktika persikėlė į internetą. Google kompanija paskelbė statistinį tyrimą, kur vartotojai lankėsi ir kur nustojo lankytis karantino metu, tai statistinė analizė, kuri tikėtina paremta mobiliųjų telefonų judėjimo statistika, geolokaciniai duomenys.
„Offline“ verslai (kavinės, restoranai, muziejai) – žmonių apsilankymas smuko apie -72%.
-38% krito fizinių parduotuvių (maisto, vaisių, vaistinių) lankytojų skaičius.
Parkai ir panašios viešos vietos -28%.
Viešasis transportas -63%.
Darbovietės -33%.
Gyvenamoji vietas +11%.
Suprantama, kad tai nėra ypatingai tiksli statistika, tačiau bendros tendencijos aiškios. Viskas vyksta iš namų, o kitos lankymų zonos turiu ženklius sumažėjimus.

Kaip Google arba Facebook technologijos gali išgelbėti gyvybes?

Tačiau yra įmonių, kurios generuoja idėjas – kaip tokios kompanijos kaip Google, gali prisidėti prie gyvybių išsaugojimo ne tik statistiškai, bet ir pritaikant technologines naujoves. Kur kiekvienas vartotojas būtų stebimas pagal koordinatės ir būtų matoma, kur sergantis asmuo lankėsi ar neturėjo kontaktų su kitais žmonėmis.

 

Kokie investicijų pokyčiai reklamos srityje?

Dirbant su Facebook ar Google reklama, karantino metu galime pastebėti aiškius pokyčius. Kai kurios reklamos gali būti sustabdytos arba perorientuotos į kitokias taktikas ar strategijas. Nes pvz. maisto restoranai yra privalomai uždaryti, tad čia mažėja reklamos investicijos. Analogiškai grožio salonai, SPA paslaugos, na ir kelionių agentūros.
O kurios nišos pajuto priešingą efektą arba nepajuto jokio skirtumo? Praktiškai didelė dalis internetinės prekybos atsigavo ir matomi ženklūs šuoliai. Įskaitant maisto į namus pristatymą, tam tikrų daiktų pirkimą laisvalaikiui (kurį galima atlikti namuose). Na ir žinoma ženkliai išaugę medicinos srities pardavimai, taip pat skatina didesnę investiciją į reklamos sritį.

 

Kaip keičiasi reklamos rodikliai?

Internetinėje reklamoje, pagrindiniai pokyčiai yra mažesnis reklamso triukšmas, nes „offline“ verslai pristabdė arba performavo reklamos žinutes. Taip pat atpigo reklama, nes dauguma reklamos pardavimų vyksta aukciono principu. Atitinkamai galima stebėti CTR rodiklių pokyčius į teigiamą pusę. Na, o internetiniai verslai augina apyvartas ir pelną, ypatingai – maistas į namus, medicina ir įvairūs užsiemimai namuose.


FaceBook Reklama – efektyvi strategija grožio salonui




Aptarkime kaip praktiškai pasiekti, jog grodžio salono FaceBook reklama būtų efektyvi. Kadangi FaceBook reklamos platforma turi ypatingai daug priemonių, funkcijų, nustatymų, galimybių ir variacijų, tarp visų šių priemonių galima pasiklysti ir taip nerasti efektyvaus reklamos sprendimo. Tad kaip pritaikyti efektyvią FaceBook reklamą, jei reklama vykdoma grožio salonui, teikiančiam KRIO terapijos paslaugą? O klinika arba paslauga yra visiškai nauja… Atrodo sudėtinga užduotis? Visiškai ne!

FaceBook reklama KRIO terapijos paslaugai:

1. FaceBook kampanijos tipas „pages likes“. Reklaminėje žinutėje kviečiame prisijungti į grožio salono puslapį ir pasiūlome nemokamą dovaną už tai.
2. Remarketingo kampanija pirmo punkto auditorijai. Reklamuojame KRIO terapijos paslaugą ir dovanojame pirmą apsilankymą nemokamai. Nes būtent šios paslaugos efektas leidžia išlaikyti klientą ir suteikti jam pasitikėjimo paslauga.
3. Kai tik pasinaudojama nemokama pirmo punkto dovana, vartotojai automatizuotai gauna priminimus apie antros sesijos apsilankymą. Tai gali būti tiek el. paštu, tiek SMS žinute.
4. Sukurkime LAL (LookALike) auditoriją iš tų, kas susidomėjo paslauga. Sukurkime informacinį video apie paslaugą ir reklamuokime šiai auditorijai!
5. Taikykime nemokamo pirmo apsilankymo taktiką, kaip ir 2 punkte ir VALIO! Turime tikslingą auditoriją, kuri puikiai konvertuoja ir duoda norimus rezultatus.


Šis portalas palaiko/neigia kurią nors politinę/verslo pusę?

Kaip gauti daugiau srauto facebook fanų puslapiui [2018 metų algoritmas]




Nuo facebook socialinio tinklo įkūrimo praėjo pakamai daug laiko ir metai iš metų net smulkiausias verslas dabar jau turi fanų puslapį. Facebook reklamos fanų puslapių yra tūkstančiai, milijonai. Vadinasi žmonių sienos vis labiau užkištos įvairiu turiniu. Taip pat facebook kompamnija suprantama uždirba ne iš nemokamo turinio, o iš facebook reklamos. Šios dvi priežastys daro įtaką tam, kad keičiasi facebook sienos algoritmas. Fanų puslapių pasiekiamumas tampa dar mažesnis, o draugų ir šeimos narių įrašai, įsitraukimas – dažniau rodomas ant vartotojų sienos. Facebook algorimtas veikia nebe fanų puslapis -> vartotojui, o vartotojas -> vartotojui. Verslui tampa sunkiau prisitraukti nemokamo srauto.

Kaip skaičiuojama įrašo sėkmė ir kokybė, kuri nulemia kiek aukštai facebook algoritmas parodys jūsų verslo įrašą? Veiksmai, kurie daugiausiai daro įtakos jūsų įrašų iškėlimui:
– Komentarai (daugiau komentarų = algoritmas tai priima kaip labiau dominantį turinį).
– Pasidalinimai (facebook post share).
– Reakcijos (emocijos / „likes“).
Veiksmai, kurie turi mažiausią įtaką įrašų iškėlimui:
– Paspaudimai ant įrašo.
– Peržiūros.
– Žiūrėjimas / pelės kursoriaus užvedimas ant jūsų įrašo.

Taigi – pagrindiniai rodikliai yra būtent įsitraukimas per komentarus, reakcijas ar pasidalinimus. Todėl turinys turėtų būti orientuotas į šių veiksmų natūralų skatinimą, t.y. įdomesnis turinys = daugiau pasidalinimų ir reakcijų. Atminkite, kad facebook reklama padeda iškelti įrašus, tačiau ji taip pat turėtų būti įdomi, jog pasiektumėte daugiau nemokamo srauto.


3 žingsniai, kaip sukurti efektyvų facebook reklamos skelbimą




Šį kartą kalbėsime ne apie auditorijų nustatymus ir segmentavimą, kalbame apie facebook reklamos skelbimus, kaip sukurti efektyvų reklamos skelbimą. Suprantama, kuriant reklamos skelbimus, reiktų pagalvoti apie auditoriją, žinoti tikslesnį segmentą. Pritaikysime trijų žingsnių taisyklę.Efektyyvi facebook reklama
Tarkime, kad mes esame Universitetas ir norime pritraukti daugiau stojančiųjų į marketingo bakalauro studijas. Sudarykime psichologinį šio segmento portretą.

Pirma dalis – nustatykime kas vargina mūsų auditoriją. Surašykime visą sąrašą, o jei dar sugebėsime tai atlikti pagal prioritetus, rezultatai bus dar geresni.
Mūsų būsimus marketingo specialistus vargina ir jiems kelia nerimą:
– Mokamas mokslas (neužtenka finansų).
– Prastai išlaikytas egzaminas (pvz. matematikos).
– Teks gyventi kitame, tolimame mieste (kai kuriems tai privalumas).
– Nežinau kur apsistoti (gyvenamas būstas).
– Ir t.t.

Antra dalis – surašykime privalumus ir tai, kas džiugins būsimus studentus:
– Nauji draugai ir pažintys.
– Naujos žinios.
– Būsimas diplomas.
– Garantuotas darbas, dėl perspektyvios specialybės.
– Geras, prestižinis universitetas (jei į tokią taikoma).
– Ir t.t.

Trečia dalis – kurkime efektyvią facebook reklamą. Šioje dalyje panaudokime pirmos dalies rūpesčius, juos atmesdami ir pridėkime privalumus. Marketingo žinutės formulė labai paprtasta – „Kaip …{privalumas}…, be …{trūkumas}…“. Formule – kaip gauti privalumą, be trūkumų.
Pavyzdžiui:
– Kaip įstoti į geriausią Lietuvoje Vilniaus universitetą, informatikos specialybę, be matematikos egzaminos?
O dar geriau trumpesni tekstai ir antraštės, pvz.:
– Kaip gauti informatikos bakalaurą, stojant be matematikos egzamino?


10 priežasčių – kodėl verta turėti Google Ads reklamos sertifikatą




Lengviau įsidarbinsite marketingo įmonėje
Sertifikatas tai didelis pliusas ir privalumas, jeigu ketinate įsidarbinti marketingo kompanijoje. Taip įrodote, jog turite teorinių žinių. Lieka tik įrodyti gerą marketingo praktiką.

Pagerinkite reklaminių kampanijų rezultatus
Žinios pagelbės praktikoje. Tai, ką mokysitės Google Ads sertifikatams – pravers jums praktikoje, nereikės klaidžioti ir mąstyti kaip kas veikia. Iš anksto turėsite sukaupę šias žinias.

Tai paprasta ir lengva
Vos per kelias dienas ar savaites (priklausomai nuo jūsų gabumų), galie išmokti ir net išlaikyti egzaminą.

Tai nemokama
Google Ads reklamos sertifikatas yra naudingas ir puikiai papuošs Jūsų CV. Ir negana to, egzamino laikymas yra visiškai nemokamas.

Turėk naujausias žinias apie Google Ads reklamą
Google Ads sertifikatai galioja ribotą laiką. Reklamos platforma nuolat atsinaujina, todėl asmenys, kurie turi sertifikatus visada privalo domėtis naujovėmis ir koja kojon žengti su Google reklama.

Išmoksite daugiau nei tikitės
Praktikantai dažniausiai naudojasi populiariausiomis funkcijomis ir kai kurių specifinių nežino ar nepasinaudoja. Sertifikatui išlaikyti tenka mokytis teorijos ir susipažinti su dauguma funkcijų Google Ads sistemoje.

Jei jums trūksta PPC patirties, sertifikatas tai suteiks jums
Nors ir mokantis sertifikavimo egzaminui tenka dažniau susidurti su teorija, bet ne su praktika, tačiau daug klausimų yra praktinių ir šios žinios pravers. Pvz. jei norite tapti PPC specialistu, bet niekas nepriima jūsų į darbą dėl praktikos stygiaus, tai sertifikatas gali būti pirmas didelis žingsnis į Google Ads reklamos administratoriaus poziciją.

Darbdaviai ieško sertifikuotų
Dažniausiai darbdaviai ieško patyrusių ir sertifikuotų, tačiau jei sugebate parašyti gerą motyvacinį laišką, esate pasiruošę stropiai dirbti ir mokytis kompanijoje, galite rasti darbą vien tik turėdami sertifikatą.

Pagerink savo prekinį ženklą
Sukauptos žinios mokantis Google Ads egzaminui, padės pritaikyti praktikoje žinias ir pagerinti savo paties prekinio ženklo žinomumą.

Žinios pravers ir ne marketingo įmonėje
Net jei dirbsite ne marketingo įmonėje, jums tikrai pravers sertifikavimo žinios. Dažnai didelės kompanijos samdosi profesionalus iš išorės (AdWords reklamos įmones). Būdami sertifikuoti greitai susikalbėsite su specialistais ir žinosite ko jums reikia iš marketingo įmonės.


3 marketingo setreotipai – Google Ads reklama ir SEO



Geresnė svetainės kokybė = geresnis kokybės balas = pigesnė reklama

Dažniausias marketingo tikslas – investuoti optimalią sumą, su geriausia grąžą ir maksimaliai galimu dideliu pardavimų kiekiu. Kitaip tariant ieškomas marketingo investicijos aukso vidurys. Kiek kainuos Google Ads reklama, tai priklauso ir nuo skelbimi kokybės aprašymo ir nuo pačios svetainės. Jeigu svetainė kokybiška, greitai kraunasi, informatyvi (tekstas, video, aprašymas, nuotraukos, aiškiai išdėstyti „call to action“), tokiu atveju svetainė turės aukštesnį kokybės balą ir reklama kainuos pigiau. Vadinasi optimizuodami „nušaunate“ du zuikius. Vienok pigiau kainuoja Google Ads reklama, o kitu atveju kyla ir Google reklamos (SEO) rodikliai.

Google Ads reklama netiesiogiai veikia Google organinės paieškos rezultatus

Sklando įvairūs mitai ir spėliojimai, kaip veikia arba kaip neveikia Google Ads reklama organinius paieškos rezultatus. Vieni teigia – „Google AdWords reklama visiškai nedaro jokios įtakos natūraliems Google paieškos sistemos rezultatams“. Kiti mano – „Konkurentų tinklapis Google paieškoje rodomas aukščiau, nes matyt jie daug investuoja į Google AdWords reklamą“.
Tiesa ta, kad Google Ads reklamos platforma tiesiogiai nedaro įtakos Google natūralios paieškos rezultatams. Tačiau negalima teigti, jog visikai nedaro jokios įtakos. Praktiniai skaičiai rodo – ilgai naudojant Google Ads reklamą, žmonės įsimena prekinį ženklą ir pradeda daugiau ieškoti per Google paieškos sistemą, vyksta asistuojančios konversijos (angl. Assisted Conversion). Google paieškos varikliukas mato, jog jūsų prekinis ženklas dažniau ieškomas, todėl supranta, jog jūsų svetainė kokybiška ir geidžiama vartotojų. Štai čia jau atsiranda momentas, kai Google pakelia jūsų svetainę aukščiau natūralios paieškos rezultatuose.

Svetainė rodoma aukštai Google paieškos sistemoje, tai kodėl man reikalinga Google Ads reklama?

Vienas dažniausių stereotipų, jog jūsų svetainę ir taip aukštai atvaizduoja Google paieškoje, todėl jūs manote, jog Google Ads jums nereikia. Tai netiesa. Pažvelkite į Google paieškos rezultatus. Viršuje yra trys mokamos reklamos pozicijos. Jų išvaizda (angl. interface) beveik prilygsta natūralios paieškos rezultatams. Dažnas vartotojas jau nebeatsiria kur mokama reklama, o kur nemokama. Todėl jei jūsų svetainė organinės paieškos rezultatuose yra pirmoje vietoje, tačiau viršuje 4 mokamos reklamos pozicijos? Vadinasi 4 + 1, jūs esate tik penkti.
Dažniausiai svetainių savininkai tikrina vos kelis raktinius žodžius Google paieškoje ir tuo pasikliauja kaip galutiniu verdiktu. Tai, jog manote, kad žmonės prekės ieško tik trimis raktažodžiais, tikrai taip nėra. Google Ads reklamoje yra galimybė pamatyti visas vartotojų paieškų variacijas, o ten jų tikrai gausu. Vienur ieškoma „sveplai“, kitur pridedami papildomo žodžiai dėl kainos, geolokacijos, kai kur žodžiai sukeičiami vietomis, dažnai naudojami įvairūs sinonimai. Tad rezultate gauname, jog keli jūsų raktažodžiai leidžia pasiimti geriausiu atveju iki 60% paieškų rinkos, o dažniausiai ir mažiau.