Rinkodara internete: kaip prakalbinti „nebylį“? (I dalis)

(nuotr. fromdusktilldon.wordpress.com)

(nuotr. fromdusktilldon.wordpress.com)

Cha! Norit valdyti informaciją apie savo įmonę? Ne taip ir paprasta, nebent taikysite V. Putino metodus ir sukursite savo internetą, atsiribosite nuo kitų šalių. O iš tikro, tai jūsų tikslas yra ne užčiaupti blogus atsiliepimus, o pradėti veikti teisingai ir kurti teigiamus atsiliepimus. Prakalbinkit tuos, kurie jau džiaugiasi jūsų paslaugomis!

Efektyviausia rinkodara? Taip, ją pažįstu!

Iš lūpų į lūpas rinkodara ypač veiksminga ir yra ypač aktuali sferose, kurios susijusios su asmens sveikata ir kai kuriais asmeniui jautriais duomenimis. Teisės moksluose jautrių duomenų sąvokoje įtraukiama: rasė, religija, etninė kilmė, politinės, religinės ar filosofinės pažiūros. Priklausymas profesinėms sąjungoms. Duomenys apie asmens sveikatą ir intymų gyvenimą. Tai reiškia, kad politinę partiją renkame pamatę reklamą ar perskaitę straipsnį naujienų portale, tačiau vis tiek atsižvelgiame į kaimyno nuomonę, paklausę „Už ką balsuosi?“, o kaimynas juk matė tą pačią reklamą. Na, o intymias ir sveikatos prekes (kremai, vitaminai, kontraceptikai) perkame paklausus draugės (-o), paskaičius sveikatos portale ar super mamų forume.

43% klientų yra linkę pirkti prekę, kai apie ją perskaito socialiniuose tinkluose (duom. Nielsen). Ir net 92% žmonių pasitiki draugų ir šeimos rekomendacijomis, kad ir kokia forma pateikiamos šios rekomendacijos (realybėje, socialiniuose tinkluose ir kt.). O lyginant rinkodarą iš lūpų į lūpas ir mokamą tradicinę ar socialinių tinklų reklamą, efektyvumo skirtumas vis dar labai ryškus. Žmonės supranta, jog už reklamą yra mokami pinigai, todėl ja gerokai mažiau pasitiki, nei kitų rekomendacijomis. O tai natūralu. Žmonės, kurie mėgsta jūsų prekę ir savo noru skleidžia informaciją, bei rekomenduoja kitiems, vadinami socialiniai ambasadoriai. Teigiamus atsiliepimus ir rekomendacijas vis labiau vertina ir paieškos sistemos, tą supranta ir SEO specialistai.

Ir visgi skamba įdomiai, bet veikiausiai galvojate kaip rasti ir sukurti socialinius ambasadorius? Išskiriami trys būdai kaip pasiekti rinkodarą iš lūpų į lūpas:

  1. Sukurti tvirtus pagrindus šiai rinkodarai (pvz. didelis pasitenkinimas, pasitikėjimas ir prieraišumas prie jūsų prekės ženklo).
  2. Netiesioginė socialinių ambasadorių kontrolė (pvz. narystės klubai, bendruomenės).
  3. Tiesioginė socialinių ambasadorių kontrolė (pvz. apmokami agentai, „draugų draugai“ schemos).

Kita vertus pagal žurnalą „Advertising Research“, net 75% rekomendacijų iš lūpų į lūpas suveikia bendraujant gyvai, 15% bendraujant telefonu ir tik 10% internetu.

Pažiūrėkime ką rašo išmintingoji, bet ne visada teisi teta WikiPedia. Iš lūpų į lūpas rinkodara internete vyksta dėl:

  • Prekinio ženklo amžiaus rinkoje.
  • Produkto ar paslaugos sudėtingumas (lyginant su konkurentais).
  • Žinios apie gamintoją.
  • Diferenciacija.
  • Prekės aktualumas plačiai auditorijai.
  • Aukščiausios kokybės prekė.
  • Žinomumas.
  • Sukelia susijaudinimo jausmą, efektą.
  • Pasitenkinimas (preke ar paslauga).
  • Dalyvavimas (pvz. su prekės ženklu susijusiame renginyje).
  • Kitos priežastys.

Išvada – žmonės mielai dalinasi informacija apie prekę, paslaugą, kai ji išskirtinė, kokybišką, artima žmogui ar plačiai visuomenei. Taip pat įtraukianti paslauga.

5 komentarai

  1. Silvija

    Puiku. Tenka dirbti su medicinos srities marketingu. Tikrai, kad nelengvas marketingas, bet labai teisingai čia parašyta. Kaip suprantu bus ir kita dalis… Labai laukiam.

    Atsakyti
    1. Nasrul

      dėkoju už laikui napaveldų straipsnį. kaip ne pelno siekiančios bendrovės įkūrėjas ir vadovas septynerius metus, pavargau ir noriu atiduoti savo postą kitam žmogui, kuris turi naują požiūrį bei mąstymą. mano aistra, vizija ir finansiniai pasiaukojimai atvedė ten, kur dabar esu, o straipsnis patvirtino tai, ką nesąmoningai žinojau. ačiū!

      Atsakyti
  2. Atgalinis pranešimas: Rinkodara internete: kaip prakalbinti „nebylį“? (II dalis) | Kompiuterija. Internetinis Marketingas.

  3. Said

    Vėlavimas į susitikimą tas pats gloiaja ir su atvykimu žymiai per anksti, atvykdami puse valandos ankščiau jūs taip pat parodote, kad nemokate planuoti savo laiko. Geriausias laikas 5-15min prieš sutartą laiką, priklausomai nuo situacijos, jeigu tai žinoma vieta ir kelias iki tos vietos užteks ir 5 min, jeigu kelias ir vieta nežinoma pasilikite sau ir iki 15min, kad susipažinti su nauja vieta ir susiorientuoti joje, bei rasti jums reikiamą vietą (pvz. staliuką ar pan.).O šią temą siūlau paskaityti labai įdomia knygą „KAIP ĮSIGYTI DRAUGŲ IR DARYTI ĮTAKĄ KITIEMS ŽMONĖMS“ (Dale Carnegie) Beje ši knyga yra viena perkamiausių per visą leidybos istoriją. Ir jos turinys nėra taip dirbtinai pritaikomas praktikoje, kaip reprezentuoją ją jos pavadinimas.

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *