Socialinių ambasadorių gamyba: kaip?
Pirmoje dalyje aptarėme kas yra socialiniai ambasadoriai ir kokią jie duoda naudą. Dabar pakalbėkime apie tai, kaip sukurti socialinius ambasadorius.
Kaip paskleisti žinią iš lūpų į lūpas:
- Informaciją skleiskite tik tikslinei žmonių grupei.
- Stenkitės, kad jūsų auditorijoje būtų ir kitų jūsų srities specialistų.
- Kalbėkite tai, kas išskirtiną ir įdomu. Būtent! Neslėpkite kas jūsų didžiausias turtas (tiesa, komercinės paslapties kaip tai įgyvendinama, neatskleiskite). Bet rezultatais ir nedidelėmis užuominomis kaip tai sukuriama, pasidalinkite. Sudominkite. Būtent dėl to, jūsų mintimis gali pasidalinti ir kiti profesionalai (2 punktas). Taip įgausite socialinio ambasadoriaus efektą iš jūsų srities specialisto.
- Būkite atviri ir nuoširdūs, priešingu atveju specialistai (2 punktas), jus greitai sukritikuos ir neturėsite kuo „atsimušti“.
- Išsikelkite tikslus ir nustatykite aiškią strategiją, kaip to sieksite. Išsirinkite medija kanalus, priemones ir metodus. Tuomet metas taikyti veiksmų planą. Nepamirškite stebėti ir sustiprinti tai, kas gerai veikia, o kas neveikia – tiesiog atmesti.
Strategija:
- Prekės ženklo pozicionavimas. Pagal veikimo principą – lyginant prekę su konkurentų (pabrėžiant savo privalumus). Pavyzdžiui: kiek jau prislopę Tele2 ir Bitė kainų karai ir jų palyginimas. Taip pat pagal vartotoją ar paslaugos vartojimą.
- Tikslinės rinkos strategija. Nediferencijuotas marketingas (rinka vertinama tolygiai, kaip vienalytis vienetas), diferencijuotas marketingas (išskiriamos atskiros rinkos grupės ir joms siūlomos specialios prekės), koncentruotas marketingas (dirbama tik su konkrečia ir siaura rinkos dalimi).
- Marketingo kompleksų strategija. Prekės, kainos, rėmimo ar kitos strategijos.
Priemonės ir medija kanalai:
Blog’ai. Turite rasti savo nišos blog’us, nes tiek dėl SEO paslaugų, tiek dėl rinkodaros iš lūpų į lūpas, turite taikyti į tikslinę auditoriją, o ne masę žmonių, iš kurių tik nedidelė dalis potencialūs jūsų klientai ar rinkodaros ambasadoriai.
Galimybė išnaudoti blog’us:
- Sukurkite savo blog’ą (blogr.lt, blog.lrytas.lt, blogas.lt, blogger.com ir kt.).
- Tapkite draugais su žymiais blog’eriais jūsų srityje. Veikite taip, kad gautumėte teigiamą atsiliepimą žinomame blog’e, taip paskleisite žinią savo auditorijai. Pvz. Jei turite restorano verslą, tai pavaišinkite jį skaniais pietumis nemokamai su sąlyga, kad gausite teigiamą atsiliepimą blog’e ir keletą patalpintų nuotraukų. Tai bus natūralu ir tikrai veiksminga, nes lojali auditorija tai priims kaip pasidalinimą puikiai praleistu laiku ir skaniais pietumis.
- Atsiliepimai blog’ų komentaruose. Ypač atsargiai ir retai tai naudokite, juo labiau, kad Google paieškos sistema nemėgsta dirbtinai sukuriamų komentarų po straipsniais ir blog’ais. Tegu tokius atsiliepimus palieka jūsų ambasadoriai.
Forumai. Taip pat rekomenduojama išnaudoti tik specializuotus, jūsų srities forumus ir tik tikslinėse temose. Žinoma galima kurti ir savo temas. Nepamirškime, kad šiandienos „trendas“ yra natūralumas. Tad jei forumo dalyviai ar paieškos sistemos supras, kad tai reklama ir daroma dirbtinai, gausite atvirkštinį rezultatą. Viskas su saiku ir natūraliai!
Socialiniai tinklai: Facebook, Google+, YouTube, Instagram, Linkedin ir kt. Socialinių tinklų įvairovė didelė, tačiau svarbu atsirinkti jums reikalingus ir veiksmingus. Kita vertus, tokie socialiniai tinklai kaip Facebook ar Google+ (šio socialinio tinklo įtaka vis didėją, ypač SEO atžvilgiu) turi būti naudojama ko ne kiekvienam didesniam verslui. Per daug neišsiplečiant, socialinių tinklų temą paliekame kitiems kartams.
Metodai:
Atsiliepimai. Visada galite paprašyti patenkintų klientų palikti atsiliepimą jūsų svetainėje ar socialiniame tinkle. Keista? Bet tai tikrai veikia.
Pranešimai spaudai. Juos siųskite tik tiksliniams portalams ar skyriaus redaktoriams, o dar geriau specializuotiems portalams.
Papildoma medija: vaizdo įrašai, nuotraukos socialiniuose tinkluose.
Jūsų braižas: skleiskite tokią informaciją, kas daro jus išskirtiniais, taip pat nepamirškite taisyklės – visada būkite atviri su savo klientais ir socialiniais ambasadoriais.
Nėra universalios tiesos. Yra tik skirtingi prekiniai ženklai, skirtingos priemonės ir komunikacijų monitoringas. Toks kelias vedą į sėkmingą rinkodarą. Bet yra kita tiesa – geriau nebandykite žaisti smėlio dėžėje, o duokite jūsų rinkodarą kurti profesionalams, taip sutaupysite, laiko, pinigų ir gausite didesnę grąžą (angl. ROI).
kiek pačiam tenka dirbti su rinkodara, tai dažnai susiduriu su klientais, kurie dalį darbų patys bando pasidaryti, bet praktika rodo, kad kaip ir čia rašoma, kad dažniau ne sutaupoma, o nukenčia profesionalumas ar galiausiai permokama, nes po to vis tiek tenka samdyti profesionalus
Perskaičiusi pamaniau, palagiau sutikau lygiavertį kolegą, kuris nebukai mąsto apie SEO optimizavimą, kad alsuoja Google ideologija straipsnyje ir nelietuviškas mąstymas. Pati sėmiausi SEO žinių ne iš lietuvių, tad nuomonė panaši kaip straipsnyje, tik nesutikčiau dėl raktinių žodžių nereikšmingumo pavadinime. Išbandyta n kartų, patikėkit, tai super vis dar veikia. Pažiūrėjau iš kur šaltinis straipsnio-užsienio spauda-supratau, kodėl tokios mintys. Dėl page rank, patikėkit, dariau sėkmingus seo projektus, net nežinodama, kas tai yra, nes tai man iš viso neatsispindėjo projektų sėkmei. todėl visiškai pritariu. tik lietuvoje neseniai užsukusi į uždarbis.lt portalą suvokiau (anksčiau nesigilinau, kaip lietuviai seo specai dirba), kiek klaidų daroma su lietuvišku mąstymu, pagrindinės-įsikabinimas į technines sąvokas, kažkas kažkur kažkoks alia IT’šnikas pametė sąvoką Page rank ir visi, o taip, page rank valdo. Atėjus į uždarbio portalą buvau sutrypta į miltus su savo mąstymais, kaip vakariečiai seniai jau mąsto. Bet neatsidžiaugiu užsienio informacija, iš jų gautomis žiniomis, nes visa tai matau ant savo klientų. Kažkada ir šios žinios palagiau išsigrynins Lietuvoje.